tisdag 31 oktober 2017

Månadsbokslut oktober 2017

Jag är i otakt med tiden, hinner inte med. Är dagvill, veckovill, månadsvill (och vill inte). Ännu en månad har gått, ännu en månad av oskrivna blogginlägg och bokrecensioner, dessutom av osjungna arior och sånger, eftersom jag drabbats av en förfärlig förkylning med en bedrövlig hosta. Alltså: oktober var verkligen inte någon bra månad. (Jag upprepar mig, till förbannelse, men min fantasi har checkat ut.) Men läsa går ju. Går nästan alltid. Så jag läste ändå ut sju böcker och av dessa var

en och en halv skrivna av män
en på engelska
två fackböcker
en barnbok
en YA
två biografier (sort of)
fyra recensionsexemplar från förlag

2 kommentarer:

Birgitta sa...

Bra jobbat, skulle jag vilja säga, vad gäller läsningen. Och kanske blir januari en bättre månad? Bara två mörka till att ta sig igenom. Och november (som är värst, och som i mitt fall kommer att innebära jättemycket jobb) är lite kortare än oktober i alla fall.

Jo, mitt öknamn borde nog vara Pollyanna, för jag är (för det mesta) olidligt glättig och optimistisk i min livssyn. Jag menar, jag förstår att det kan vara olidligt för den som inte är så "hej-hopp-låt-oss-leka-vara-glad-leken" till typen utan lite mer melankoliskt lagd. (Jag KÄNNER mig förstås inte som Pollyanna, jag lever i villfarelsen att även jag har en själ och ett djup med i alla fall någon form av svärta i...)

Saga sa...

Jag vill tro att om den här eländiga förkylningen släpper sitt järngrepp om min hals (bokstavligen, eftersom den saboterar mina stämband) kommer det att kännas betydligt bättre.

Du är INTE olidlig. Och hade du inte någon form av svärta skulle du inte vara en bråkdel så intressant. (All the best people have.)