fredag 27 november 2015

Citerad

En sorts erkännande som bokbloggare är att man blir citerad på pocketutgåvor eller t.o.m. de svenska förstautgåvorna, om man skrivit om de utländska originalen. Detta har inte hänt mig, vilket ju inte är särskilt konstigt, eftersom min blogg är ganska liten och det jag skriver inte är särskilt catchy, men i morse fick jag ett mail från min väninna litteraurprofessorn, som skrev att min blogg citerats i en nyutkommen bok av ett antal litteraturforskare.

Det är ett par meningar ur min recension av Emma Nordlanders Kattbarnen som citeras i Höstens böcker. Litterära värdeförhandlingar 2013 där "sex forskare avlyssnat det samtida talet om litteraturens värde, innehåll och funktion och sett dess mönster, motsättningar och dramaturgi".

Nu har jag ställt mig i kö på biblioteket, eftersom jag vill läsa mer om dessa värdeförhandlingar som jag tydligen ingått i.

Det här är inte det märkligaste jag varit med om men nog kommer det högt upp på listan.

1 kommentar:

Birgitta sa...

Men vad kul! Och synnerligen välvalt av författarna, får jag säga.