söndag 22 mars 2015

Den här veckan - ett liv

Så, nu är den nästan slut, den mest spännande veckan jag haft på år och dag, kanske någonsin. Några av de spännande sakerna är inte helt officiella och det mesta är egentligen inte det minsta bokrelaterat men någon gång ibland kan jag ju bre ut mig om mig själv på ett annat sätt (det är min blogg och jag pladdrar om jag har lust - vem förstår vad jag travesterar nu? Ledtråd: ickeklassisk sångtext.)


I måndags ägnade jag en kallsvettig nagelbitarhalvtimme åt att vänta på att få köpa biljetter till Madonnas konsert i Stockholm den 14 november. Till sist lyckades jag, om än inte helt säker på vad det var jag köpte, men nu kommer det jag drömde om 1990 till sist att gå i uppfyllelse och med mig får jag ett par fellow bokbloggare. Det kommer att bli fantastiskt!

På onsdagsmorgonen fick jag veta att mitt drömjobb var utannonserat och på eftermiddagen damp det ned en bok jag ska recensera annorstädes i brevlådan. På kvällen hittade jag ett annat jobb på superhett företag att söka och översatte allt material till engelska.


På torsdagen skrev jag inte ansökan till drömjobbet utan ringde till rekryteraren och på eftermiddagen blev jag grillad på intervju.

På fredagen hade jag möte för ett än så länge hemligt projekt och träffade en för mig helt ny person. Tre timmar flög iväg i en alldeles, alldeles underbar röra av opera, vintageklänningar och litteratur.

I förmiddags fick jag mail från det superheta företaget där de ville att jag skulle besvara en drös frågor (på engelska), vilket jag gjort nu under kvällen.

Och sedan i torsdags morse har min man varit bortrest, för att öka på spänningen en aning. Om jag är trött? Trött är inte det rätta ordet och imorgon ska jag gå upp halvfem men samtidigt får man ju en rasande energi av att saker HÄNDER.

Inga kommentarer: