lördag 4 oktober 2014

Post-bokmässan-post

Jag har gnällt en hel del, om än inte här, över att jag inte kom iväg till Bokmässan i år heller. Den börjar anta mytiska dimensioner och jag följer bokbloggare och boktwittrare frenetiskt under de där dagarna, liksom jag ställer fler frågor än vad som är rimligt när jag träffar någon som varit där.

Igår fick jag ett rejält paket hem i brevlådan. Stort och kantigt men ändå mjukt. "Det måste vara en bok" tänkte jag naturligtvis men vilken, från vem? Sådana paket skickar inte förlagen, och recensionsexemplar har jag bara fått när någon annan beställt dem åt mig. Det krävdes faktiskt att jag tog mig igenom bubbelplasten för att både se vad det var - och förstå vem som var avsändaren.

Sara Stridsbergs Beckomberga - Ode till min familj, som jag verkligen vill läsa, trots att jag inte riktigt uppskattat Stridsbergs tidigare böcker på samma sätt som alla andra. Och signerad, dessutom - till en Saga från en Sara. Därtill Granne med döden av Alex Marwood, vars Onda flickor jag inte läst men väl läst en hel del om. Och så lite drömmar om onödig lyx och flärd i form av till modemagasin förklädd reklam, vilket jag är väldigt svag för.

Så tack, Marcusbiblioteket.


Inga kommentarer: