söndag 15 juni 2014

Sommarläsningstips

Medan andra gör långa listor över sin sommarläsning drar jag mig lite för det, eftersom jag snarare läser mindre än mer när jag är ledig, särskilt sedan vi fick tillgång till Internet på den lilla ö mitt ute i ingenstans där jag tillbringar större delen av min semester. Jag brukar ändå fundera på vad jag ska ta med mig när jag är borta några veckor och då följer det med att planera sommarläsning i stort, även om jag sällan håller mig helt till planeringen.

Medan jag funderar kommer jag mest på böcker jag önskade att jag hade olästa, eftersom de passar så bra om man nu lyckas få sammanhängande lästid på sin semester. Så här kommer några tips från mig. Samtliga är länkade till mina recensioner av dem.

The Night Circus av Erin Morgenstern

Jellicoe Road av Melina Marchetta

Agaat av Marlene van Niekerk

The Goldfinch av Donna Tartt

The Distant Hours och The House at Riverton av Kate Morton

Ingenting kan hindra natten av Delphine De Vigan

Generation Loss och Available Dark av Elizabeth Hand

Snöängel av Anna-Karin Palm

Inga kommentarer: