onsdag 26 februari 2014

Vilken bokrea?

Jag är inte någon bokreaperson längre, har inte varit det på många år, men så långt ifrån den som jag nu befinner mig vet jag inte om jag någonsin varit. Jag har ägnat den några minuter av katalogbläddrande för några veckor sedan (jag såg en sak av intresse: Bea Uusmas Expeditionen - min kärlekshistoria) och så ytterligare några minuter nu, när jag konstaterat att det var igår den började, väl, på löningsdag och allting.

Mitt ointresse är inte demonstrativt, som det någon gång tidigare varit, det bara är, och det är det som får avståndet att kännas så stort. Jag kommer kanske att gå in i en bokhandel medan rean pågår, kanske inte - jag har för mycket att göra för att planera in något och blir det inte av är det inte något bekymmer.

Det är en märklig känsla, en sorts tomhet, en avslagen saknad efter något som jag egentligen inte var så förtjust i när allt kommer omkring, men ändock en saknad.

Inga kommentarer: