fredag 1 november 2013

Bokslut oktober 2013

Oktober var min bästa läsmånad hittills i år om man ser till antal utlästa böcker, men så läste jag ju ett antal relativt tunna saker och även en bok med engelska som originalspråk översatt till svenska. Dessutom har jag bloggat betydligt mer frekvent än vanligt men mer om det i ett annat inlägg. Jag har ju konstaterat att jag mest läser böcker av kvinnor och att i stort sett allt är svenskt, engelskt eller amerikanskt. I oktober fick jag i alla fall in franskt och kanadensiskt också... Jag läste ut tio böcker (jag vet, ingenting i snabbläsarklubben men jag aspirerar inte längre på att vara medlem där, det går inte att gå och gräma sig över det också) och av dessa var:

två skrivna av män
tre på engelska
två översatta till svenska
en fackbok
en novellsamling
tre e-böcker
sju lånade på biblioteket
en omläsning

Inga kommentarer: