fredag 27 september 2013

Oxfordresan, dag 1

Min resa till Oxford var ju egentligen inte alls bokrelaterad utan en körresa med gudstjänster och konserter men det går ju inte att åka till en sådan stad utan att få in en del litteratur och bibliotek. Kanske är det lite fel att rubricera det hela "Oxfordresan", med tanke på att vi faktiskt tillbringade större delen av tiden i grannstaden Abingdon, där vårt hotell låg och där vi hade den första konserten, men det låter bättre så. Det blev inget bloggande under resan, eftersom jag bara hade tillgång till ett mycket skakigt internet korta stunder på hotellet och på lokalbussarna, så nu får det bli några inlägg i efterhand.

I lördags morse vaknade jag klockan tre och kunde inte somna om innan det var dags att stiga upp och åka till Arlanda kvart över fem på morgonen. Jag hade tänkt läsa Dorothy Sayers Gaudy Night på planet men försökte sova istället - tyvärr lyckades jag inte, utan det blev bara någon sorts halvdåsande. Väl framme i Abingdon lyckades jag och en likasinnad hitta två välgörenhetsbutiker och snart hade jag köpt fem pocketböcker för mellan £1 och £2:

Sharp Objects och Gone Girl av Gillian Flynn, The Devil Within av Stephanie Merritt, Kind of Cruel av Sophie Hannah samt A Gentleman of Fortune av Anna Dean.


Därefter var det dags för repetition och konsert och sedan stupade jag och min rumskamrat i säng utan att orka läsa mer än ett par sidor i våra medhavda böcker.

Inga kommentarer: