lördag 7 september 2013

Fyra romaner för fyra kronor


Idag var jag på Röda korset för att leta efter något helt annat men en genomgång av lådorna med böcker för en krona styck kunde jag ju inte hoppa över. Jag kände mig ganska duktig när det bara blev dessa fyra:
The Corrections av Jonathan Franzen - jag har inte läst något av honom men en hel del bra recensioner så jag är nyfiken, om än inte så att den här kommer att bli läst inom den närmaste månaden.
A Sight for Sore Eyes av Ruth Rendell - det är länge sedan jag läste något av Ruth Rendell så det är nog på tiden.
The Well of Lost Plots av Jasper Fforde är nog den bästa boken i serien om Thursday Next. Jag får se om jag läser om den - annars kan jag ju låna ut den till kollegan som precis har påbörjat läsningen av The Eyre Affair.
Vid musikens toner av Glen Burne kan vara gräslig men med mitt och min mans musikintresse var den ett nödvändigt köp.

Inga kommentarer: