onsdag 17 juli 2013

Tillfälliga avbrott

Just nu befinner jag mig mitt ute i obygden med ett ytterst opålitligt internet och mycket måttlig blogglust. Alltså borde jag läsa en hel del men det blir inte så heller, eller har inte blivit förrän nu. Wolf Hall av Hilary Mantel må ha fått utmärkelser och fantastiska recensioner och därtill är den älskad av personer vars omdöme jag litar på men för mig... Nja, jag vet inte. I alla fall inte än. Så efter 150 sidor har jag tagit en paus och ägnar min lästid och -lust åt något helt annat: ett mycket säkert kort.

Ett par dagar innan vi åkte var jag inne i stan en sväng och gick till The English Bookshop. För att bättra mig vad gäller bokinköp i fysisk bokhandel bestämde jag redan innan att jag skulle köpa något men väl där hittade jag inte något som verkligen ropade på mig (jo, på sätt och vis massor av böcker men med mitt bokköparbeteende krävs det något mer än så). Jag var ganska nära att köpa Francesca av Melina Marchetta men så föll min blick på The Secret Keeper av Kate Morton och den kändes som mycket lämplig sommarläsning.

Så nu frossar jag i gamla familjehemligheter igen, årets guilty pleasure, för min del.

Inga kommentarer: