tisdag 23 juli 2013

Läsa andras mail


För ett par veckor sedan såg jag kryptiska affischer inne i stan och gick i på hemsidan wethinkalone.com. Det är författaren, skådespelaren och diversekonstnären Miranda July som bett ett antal av sina kända vänner att vidarebefordra mail på olika teman till henne, mail som sedan vidarebefordras till dem som anmält sig som intresserade på hemsidan.

Eftersom jag anmälde mig "för sent" har jag missat ett par av de tjugo utskicken och de två jag fått har väl inte varit mer än måttligt intressanta, kanhända beror det på att jag inte har någon speciell relation till de personer som är avsändare. Samtidigt gillar jag det här projektet - jag tycker ju om att skriva och läsa brev och e-mail och brevromaner tycker jag är en genre som har blivit oförtjänt åsidosatt länge nu.

Inga kommentarer: