fredag 5 juli 2013

Förvirrande

Någon gång, jag minns inte när, plockade jag upp Robin Pilchers Starburst i någon välgörenhetsaffär och baksidestexten om den unga violinisten och "sinister turn" fick mig att köpa den. Nu har jag läst en fjärdedel och violinisten har bara medverkat i ett par inte alltför långa stycken. Därtill har författaren den enerverande ovanan att fortfarande efter en fjärdedel av texten introducera en eller ett par nya personer i varje kapitel, personer med en helt egen liten historia. Jag börjar bli lite trött på dem, även om ett par stycken är riktigt intressanta, och undrar när det ska börja sitta ihop egentligen. Och när ska baksidestexten infria sig?

(Nu har jag läst presentationstexten av den svenska utgåvan, Stjärnfall, och den stämmer bättre med vad det är jag tycker mig läsa. Tyvärr är den inte alls lika lockande...)

Inga kommentarer: