måndag 31 december 2012

Nyårslöften - nej tack!

Nej, jag tänker inte ägna mig åt några läsmässiga nyårslöften, inte några andra heller. Och inte blir det någon att-läsa-lista för 2013. Antingen blir de där böckerna jag tycker att jag borde läsa lästa eller så blir de det inte. Det är bara jag som har något att vinna eller förlora på det och i år har den där listan mest känts som en källa till dåligt samvete.

Och nästan samtidigt som jag skriver det funderar jag på om jag inte ändå borde skriva en omläsningslista (Mare Kandre, Karin Boye, Selma Lagerlöf, ForsytesaganLolita, Ulla Isaksson, Barabbas, Lady Chatterley's Lover, Rött och svart, Samhällets olycksbarn med mera med mera) eller om det inte är dags att verkligen läs hela  På spaning efter den tid som flytt, eller...

Så jag vet inte. Jag kanske skriver listor i alla fall men jag lovar ingenting.

Inga kommentarer: