torsdag 2 augusti 2012

This one's for you, Helena och Helena

Egentligen hade jag redan planerat in det här lilla inlägget men när jag såg vad Fiktiviteter-Helena och Dark Places-Helena skrivit hos den förra (här och här) var jag tvungen att ändra lite - och tillägna dem det.


För 23 år sedan hade jag sommarlov och var som vanligt hos min farmor. Sommaren innan, eller kanske på jullovet, hade jag betat av hennes Maria-Langsamling (hon hade främst de tidiga) och var nu tvungen att bege mig till biblioteket i Dals-Långed. Detta visade sig vara en riktig guldgruva där hyllorna var fyllda av såväl Maria Lang som Agatha Christie. Det blev ett riktigt Lang-race; tolv av hennes böcker på fyra dagar. De flesta läste jag liggande på sängen, som jag minns det. Vadå frisk luft och solsken?

Those were the days!

2 kommentarer:

Helena (Fiktiviteter) sa...

Å vad fint, hade också såna där maraton genom mormors samling respektive bibliotekets. Sol och frisk luft är klart överskattat =)

Saga sa...

Man kan ju läsa utomhus också men jag minns den där nedsjunkna extrasängen så väl som läsplats.