måndag 2 juli 2012

Halvårsbokslut 2012

Första halvåret har varit något av en berg- och dalbana. Jag har haft månader då jag läst mycket och månader då jag läst lite, perioder då det mesta varit bra och andra då det varit väldigt trögt med läsandet. Juni har i alla fall varit lysande så jag hoppas att jag kan fortsätta lite mer på det spåret. Jag har i alla fall läst ut 43 böcker och av dem var:

13 på engelska
12,5 skrivna av män
29 lånade på biblioteket
33 romaner
8 biografier/självbiografier
7 ungdomsböcker
8 från min lista över böcker att läsa 2012

Bäst har jag tyckt om Snöängel av Anna-Karin Palm, Drottningens juvelsmycke av C. J. L. Almqvist, Erebos av Ursula Poznanski, The Lover's Dictionary av David Levithan, The Night Circus av Erin Morgenstern och Jellicoe Road av Melina Marchetta.

Sämst har jag tyckt om I gryningen tror jag att mamma ska väcka mig och Min systers dotter har många pappor av Christina Wahldén, Dagarna med Kerstin av Åsa Mattsson och Caroline Roosmark samt Ja till Liv! av Liv Strömqvist.

Inga kommentarer: