tisdag 19 juni 2012

Ett svårt val

Ska jag läsa
 eller ska jag läsa

Idag avslutade jag Cirkeln och det är dags för nästa lustläsningsbok. Passande nog damp min vinst i Bokgläntans tävling ned i brevlådan idag (i lördags skrev jag mitt inlägg och tävlingen avslutades, och redan idag var alltså vinsten framme). Ett ögonblick grämde det mig att jag inte önskat mig Eld, det hade ju varit idealiskt, men Amanda Hellgrens Jag väntar under mossan är så himla fin och så vill jag ju läsa den. Eftersom det gick så fort med Cirkeln spanade jag efter Eld under mina biblioteksbesök idag men den fanns inte inne. Inte en del annat heller men så föll blicken på Jellicoe Road av Melina Marchetta, när jag nästan givit upp att leta efter den, och plötsligt sitter jag här med två mycket starka kandidater. Jag bestämmer mig väl om... fem minuter, sådär.

Inga kommentarer: