torsdag 22 mars 2012

Tröstshopping

Igår var en hemsk dag. Först en stökig natt med vaket barn, sedan en tidig morgon - också vaket barn. Därpå pendeltågs- och busskaos och sedan skulle jag prestera på min yttersta toppnivå och - misslyckades. Då blev det tröstshopping på Myrorna och Stadsmissionen och inte bara böcker utan en klänning och ett par skor också. Men böckerna var ju det intressanta:
Araminta May av C. J. L. Almqvist i en söt liten rosmönstrad volym från 1956
Son of the Morning av Joyce Carol Oates
The Female of the Species av Lionel Shriver - jag gick faktiskt in på bibliotekets hemsida för att se om de hade den innan jag slog till (alltså fanns den inte där)
och idag fortsatte jag med
Drömmaren och sorgen av Eva-Marie Liffner - min svärfar fick ju exemplaret jag köpte åt mig själv
Konsten att vara Ela av Johanna Nilsson - för att komplettera det jag har av henne

Inga kommentarer: