lördag 10 mars 2012

E-böcker

Jag har hastigt och lustigt försetts med en iPhone av min arbetsgivare (mindre lustigt är att det är lite osäkert huruvida jag faktiskt får behålla den men just nu låtsas jag som om det problemet inte existerar) och blivit frälst på ett par dagar. Först ikväll har jag dock haft tid att engagera mig i det här med olika appar och nu laddat ned två e-bokläsare: dito och Bluefire reader, den som Stockholms stadsbibliotek använder för sina e-böcker. Jag har natutligtvis lånat en bok också, Denise Rudbergs Två gånger är en vana, eftersom det känns som lämplig snuttläsningslektyr. Redan efter ett par sidor känner jag dock att det blir ett vansinnigt bläddrande. Det krävs nog en iPad eller motsvarande för att locka mig bort från den analoga varianten.

Inga kommentarer: