torsdag 1 mars 2012

Bokslut februari 2012

I februari läste jag ut nio böcker, precis som i januari, trots att jag trodde att det skulle bli betydligt färre. Två av dem var årets hittills tjockaste men två var väldigt korta som kompensation. Det var många bra men ganska olika böcker så det svårt att välja ut favoriter men jag gör ett litet försök. Av de nio var:

en en ungdomsbok
tre på engelska
tre skrivna av män
sex lånade på biblioteket
en skriven på 1990-talet, resten 2008 och senare
tre översatta till svenska
två med ett sidantal överstigande 500
två från min lista över böcker att läsa 2012

Bäst tyckte jag nog ändå om Bag of Bones av Stephen King, Erebos av Ursula Poznanski och The Lover's Dictionary av David Levithan.

Sämst tyckte jag om Tigerkvinnan av Katerina Janouch och Dagarna med Kerstin av Åsa Mattsson och Caroline Roosmark.

Inga kommentarer: