fredag 13 januari 2012

Dagens dubbletter

Efter det där bokbytet som var upprinnelsen till den här bloggen blev jag kallad dubblettdrottningen, eftersom jag ständigt skaffar fler exemplar av böcker jag tycker mycket om, så att jag kan ge bort dem, eller bara för att jag inte kan låta bli. Sedan gör jag det av misstag också; jag är inte helt säker på om det är en bok jag äger och alltså...

Idag stod jag framför deckarhyllan och plockade ut en Vem väntar på värdshuset (Maria Lang) medan dubbletten av Kung Liljekonvalje av dungen fick stå kvar, en Gaudy Night (Dorothy Sayers), tre Agatha Christie: Lord Edgware Dies, The Mystery of the Blue Train (jag har åtminstone en till i någon låda) och Death on the Nile. Nu blir det dubblettkartongen (en av dem) och så får jag fundera på vad jag egentligen ska göra med alla dessa extraböcker.

Inga kommentarer: