måndag 8 december 2008

Goes gullighetsblogg

På biblioteket blev jag hämtad och försedd med ögonbindel och ledd till ett rum där jag fick byta om till en klänning med krinolinringar (fortfarande försedd med ögonbindel). Sedan blev det en kort tur, av med ögonbindeln, häpp, svartklädda Saga i rosa klänning med vitt förkläde och en fnissande filmare, på marken en flaska med röd saft och etiketten "drick mig" och så insåg jag: Alice i Underlandet.

De hade ordnat ett fantastiskt teparty med 20 sorters te, sandwiches, scones med clotted cream och fem sorters sylt, sagolikt glacerade cupcakes och kaniner, spelkort, schackrutor, dominobrickor och annat. Jag har inga bilder men åh, åh, ÅH! Sötsaker och barnlitteratur i ett!

Jag fick svara på frågor som "om han vore en sagofigur, vem skulle han vara då?" "och om du vore en sagofigur?" och så fick jag göra en sagobok om oss. Med tidspress och många nyfikna par ögon blev resultatet bedrövligt men i alla fall.

Inga kommentarer: