fredag 17 oktober 2008

Påbörjad: Pappersväggar av John Ajvide Lindqvist

Jag börjar läsa på bussen medan jag tuggar i mig frukostsmörgås. Smörgåsen innehar länge merparten av mitt intresse men när den är slut och jag fått en plats på pendeltåget sjunker jag ned och in i den första novellen ordentligt. Såpass att jag tittar upp vid Södra station och sedan förvirrat efter Karlberg. Jag skulle mycket väl ha kunnat åka förbi min destination och framme på kontoret funderar jag faktiskt på att läsa några sidor till (bara några sidor till). Jag är fast men utan att ens vara helt säker på att jag tycker att boken är bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men det måste väl vara ett gott tecken ändå, om man liksom fastnar? Jag ska ge mig på Pappersväggar i sinom tid - läser (precis som bokmania ovan) just nu Människohamn. Efter hans två första böcker, som kom mig nära, vågar jag nog påstå att Ajviden är en av mina svenska favoriter.