torsdag 17 juli 2008

Hägrande semester

Imorgon är min sista dag inför semestern - fyra veckor! Så lång semester minns jag inte när jag hade senast, faktiskt. Jag läser ofta ungefär samma typ av böcker när jag är ledig men tyngdpunkten förskjuts något mot tjockare och tyngre (såväl bokstavligt som bildligt) böcker. Semester innebär (förhoppningsvis) längre lässessioner än min vardag och vissa böcker är inte lämpade för pendeltåg/buss/tunnelbana. En del av tiden kommer jag visserligen att vara hemma med krav på fixande i huset och en del av tiden är jag på sångkurs och då blir det inte så mycket läst men annars har jag en liten lista på sådant jag tänker läsa i år. Och På spaning efter den tid som flytt ingår inte i de planerna.

Tove Jansson - Ord, bild, liv av Boel Westin
Die unendliche Geschichte av Michael Ende
Jenny Lind-biografi
Market a la Mode av Erin Mackie
No Longer Human av Osamu Dazai
Singing - The First Art av Dan Marek
Agnes Cecilia - en sällsam historia av Maria Gripe

Och så någon/några deckare för ibland är det precis det jag orkar läsa.

Inga kommentarer: