måndag 31 mars 2008

Ocensurerade bilder av bokhyllor

Jag vet inte om jag har berättat att mitt sovrum i dagsläget också är mitt bibliotek. Visserligen finns det ett bokskåp i vardagsrummet och en bokhylla i hallen men större delen av böckerna finns runt mig när jag sover. Jag tycker om att ha det så, även om det blir hopplöst dammigt; det är en trygghet att alltid ha nära till böckerna, att kunna se efter precis när man kommer på något (vanligen nattetid). Detta kommer det dock att bli ändring på nu när vi flyttar: böckerna ska få ett eget rum och sovrummet ska bli lite mer avskalat (må dä).

Innan jag börjar packa har jag dock tagit några bilder så här är det helt ocensurerade dagsläget i Sagas bibliotek. Ja, det är rörigt men jag skrev ju ocensurerat och i och med flyttplanerna har jag inte tagit itu med visst fixande, eftersom allt ändå ska packas ned.


Litteraturvetenskap och författarbiografier överst, lyrik och dramatik till vänster, resten prosa, förutom en hylla med ekonomilitteratur. Och så CD-samlingen.


Här syns mer av travarna ovanpå böckerna. Nyförvärv och inbyten.

Barn- och ungdomssidan, samt pärmar, tidskrifter och blandhyllor.

1 kommentar:

Bokbabbel sa...

ack ja, det där med travar ovnför böckerna känner man ju till. Just nu är bokhyllan finfin eftersom vi köpte några nya för kanske en månad sedan, men det lär ju inte hålla i sig länge...
Ett eget rum för böckerna låter härligt!