torsdag 31 januari 2008

Biblioteksstopp?

Jag funderar på att införa ett litet biblioteksstopp jämte det där (icke följda) köpstoppet. På så sätt kanske jag skulle kunna komma ikapp med böckerna som ligger ovanpå de andra böckerna i alla fall. Nyförvärven hamnar lätt så i väntan på att bli lästa nu när det är fullt och även om jag på ett sätt tycker att det ser charmigt ut: "jag har fler böcker än jag får plats med = jag har mycket böcker" liksom, blir det tröttsamt i längden, för att inte tala om att det inte är så bra för böckerna som får agera underlag.

Men att inte få låna böcker på biblioteket... Nej, det kommer nog inte att gå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också försökt med biblioteksstopp. Det har aldrig funkat. ;)

Anonym sa...

Tänk om någon kunde tala om hur man skulle göra för att inte dra hem så mycket böcker från biblioteket. Jag staplar dom på och vet inte vilken bok jag ska välja och ändå så är jag på biblioteket så fort jag funnit ännu en intressant bok att låna